søndag 2. mars 2008

Cruiiiiisee=)




Budi
<3<3



hahah jeg har ikke ord!
The Beatles Revolution
Mandag morgen våknet vi veldig tidelig og dro i fra Orlando til Fort Lauderdale hvor cruiset våres dro ut i fra. Vi sjekket ikke inn før rundt 3 og den ettermiddagen brukte vi til å utforske skipet og pakke ut. Vi reiste med Enchantment of the sea og det var et kjempe fint og stort cruiseskip. Kapteinen var faktisk fra Norge og det hang to store bilder av kongen og dronningen i gangen, men jeg har hørt at Royal Carribean er halvt norskt så det er vel kanskje grunnen. Det jeg likte best var vel at all mat, drikke og iskrem var gratis, jeg gjorde rett og slett ikke noe annet enn å spise. Du kunne velge mellom all slags mat og første dagen hadde de faktisk Norwegian salmon, den var veldig god. Vi fikke en fast servitør som het Budi og hver kveld lærte han oss noen nye servietttriks.
Hver kveld var det også et show og de hadde leid inn forskjellige folk for å unnerholde. Det var alt fra komikere, tryllekunstnere og royal carribeans dansere og syngere, de var utrolige flinke og gjorde forskjellige musikaler osv. Det var alltid noe som foregikk og det vare mange andre på min alder der som jeg ble kjent med. Tirsdag brukte vi hele dagen på sjøen så det var avslappende, det var mange konkurranser som foregikk oppe ved bassenget og de hadde alt fra limbo til mageplask konkurranser. Onsdag stoppet vi i Belize og fikk dagen der til å shoppe og slappe av. Jeg trudde jo de snakket spansk så jeg skulle briefe litt med mine spanskkunnskaper, men selvfølgelig var den øya en engelsktalende øy så det funket jo ikke. Torsdag var vi i Cozumel, Mexico. Vi hadde bestilt forskjellige exploring tours og først ut var segwaytur. Segway er nesten som en sykkel som har to hjul, men du står bare rett opp og ned og lener deg frem og tilbake for å få den til å gå. Vi kjørte langs veien på en rett linje og det så veldig veldig morsomt ut. Folk stoppet til og med opp for å ta bilder av oss, så du kan tenke deg. Vi kjørte til en privatstrand også fikk vi snorkle rundt der. Vannet var kjempe blått og fint og du kunne se mange forksjellige fisker. Etter dette dro vi tilbake til et privatområdet hvor de hadde et stort basseng, boblebad og gratis mat. Senere på dagen dro vertsfamilien min tilbake til skipet, unntatt Allie og meg. Vi dro videre til et sted for å svømme med delfiner. Vi fikk være med de noen timer i vannet og de er de søteste skapningene jeg har sett. Jeg vet hva jeg ønsker meg til bursdagen min nå:D
Torsdag kveld hadde cruiset leid inn The Beatles Revolution og de var veldig flinke.
Fredag var vi i key West hele dagen og jeg likte virkelig det stedet. Var veldig pent og rent der og mange fine butikker. Lørdag var vi tilbake i Fort Lauderdale og vi måtte begynne på hjemturen siden mandag morgen var det skole igjen.

1 kommentar:

Maiken sa...

Hei Renate!
Sitter og leser bloggen din paa skolen :)
Haaper vi sess snart :)
Glad i deg