lørdag 1. mars 2008

Driving to Florida/ Disneyworld

Ekte vikinger

South of the border

Cinderella
Epcot

Fredag 15 februar var vi pakket og klare for å dra på ferie, det var vinterferie for skolen min og vi hadde planlagt å kjøre ned til Florida også videre med cruise fra der. Som jeg sa hadde vi tenkt å kjøre ned, noe som bare tar rundt 24 timer. Vi hadde lånt en diger bil og rett etter skolen stappet vi den full med all bagasjen vår og begynte reisen ned mot varmen. Allie var faktisk syk og smitte meg under turen , men jeg var heldigvis ikke syk alt for lenge. Første dagen kom vi oss ned til grensen til Virginia/ Washington, der stoppet vi for å sove på et hotell og fortsatte tidlig neste morgenen. Jo lenger sør vi kom jo varmere ble det , og det var helt herlig å skjenne sola igjen. Vi stoppet i South Carolina på noe som het South of the border, det var et mexican preget sted som var stappet med folk og mye forskjellige å gjøre der. Var som å være i Mexico haha. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi stoppet for å spise, men jeg er sikker på at vi hvertfall hadde 5 forskjellige lunsjer og 3 forskjellige middager.Vi kom frem til Orlando rundt klokken 9 på kvelden og vi dro dra rett til Disneyworld downtown. Det består for det meste av butikker og restauranter, så ja hvorfor ikke spise litt igjen.
Søndagen dro vi til Epcot, Disneyworld. Det var veldig gøy og jeg følte meg som en liten unge igjen. Det var ikke så mage karuseller i den parken , men de har alle de forskjellige landende fra rundt om i verden. Jeg fant ut at du må være i fra det landet for å kunne jobbe der og når vi kom til Norge pratet jeg norsk med de, det var veldig rart å kunne gjøre det igjen. Jeg likte ikke helt det de fremstilte Norge som da men, de fikk det til å virke som Norge er det skummleste stedet på jord pga av alle de viking tingene. Sent på kvelden dro vi tilbake til hotellet og gikk til bassenget og boblebadet:D

Ingen kommentarer: